Зарубіжна література 9 клас
20.05.2022р.
Зарубіжна література
Тема:
УПЧ. Гарпер Лі "Убити пересмішника".
Прочитати роман Г. Лі "Убити пересмішника".
Штрихи до портрета письменниці.
Американська письменниця та публіцистка, відома завдяки її єдиному роману «Убити пересмішника».
У школі порушувала поведінку, і тільки зустріч з викладачем англійської мови змінило її ставлення до навчання. Вона почала сама писати.
У 1960 р. вона опублікувала роман «Убити пересмішника», який одраз став бестселером. Того ж року було продано більш ніж 30 мільйонів примірників, виданих вісімнадцятьма мовами. Роман певною мірою можна вважати автобіографічним. Батько письменниці, колишній власник і редактор газети, був юристом, а також перебував на державній службі з 1926 по 1938 рр. У дитинстві Лі була шибеником, рано почала читати. Через дорогу від будинку Лі жив відлюдником людина, яка залишав речі в дуплі дерева. Їх звідти забирали діти. Роман містить також опис судової справи, а це для Лі була сфера добре відома, оскільки вона вчилася юриспруденції, однак не закінчила навчання і втекла до Нью-Йорка, щоб стати письменницею.
У 1961 р. роман завоював Пулітцерівську премію із літератури. Роман було екранізовано.
Гарпер була не готова до раптової популярності й вела тихе, закрите життя.
Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
♦ Які проблеми, на вашу думку, розкриває у своєму романі «Убити пересмішника» Гарпер Лі? (Соціальна нерівність; проблеми родини та виховання; проблема оточення, у якому ростуть діти; дискримінація; справедливість; толерантність.)
♦ Що таке, на вашу думку, толерантність? (Толерантність — це здатність без агресії сприймати думки, спосіб життя іншої людини, що відрізняються від власних.)
♦ У романі оповідь ведеться від імені дитини. Що дає така форма оповіді? (Чесний, щирий погляд на те, що відбувається.)
— Світ дорослих, де панує дискримінація, здається дітям жорстоким та бездушним. «Що ж вони зробили? Як могли?» — запитує обурений несправедливістю присяжних Джим. У свідомості дитини це те саме, що вбити маленьку беззахисну пташку, яка нікому не завдала шкоди. Так автор показує своїм читачам, що життя — це не казка, воно сповнене несправедливості та упереджень. Добро не завжди перемагає зло, однак це не означає, що слід жити проти законів совісті.
Зорові
образи і їх роль у творі.
Зорові образи |
Роль зорових образів у тексті ( цитата) |
Книги (Аттікус читає книги, Джим читав місіс Дюбоз). |
Пізнання істини («Хороша книга не та, яка думає за
тебе, а та, яка змушує тебе думати». «Мужність – це коли заздалегідь знаєш, що ти програв, і
все-таки берешся за справу і наперекір всьому на світі йдеш до кінця.
Перемагаєш дуже рідко, але іноді все-таки перемагаєш.») |
Сніговик (чорно-білий). |
Життя дуже часто
має чорно-білі кольори . Виховання, уміння боротись за свою мрію, йти до
своєї мети ( «Я не зовсім собі уявляю як ти все це зробив, але від нині
,сину, можу не турбуватися про твоє майбутнє.») |
Будинок Редлі ( навіює жах : зачинені вікна, двері, ланцюг прикутий до ліжка). |
Живу людину перетворено на примару, яку усі бояться. Як
засторога, самотність ,байдужість
( «Не можна по-справжньому зрозуміти людину, поки не
станеш на її точку зору. Треба влізти в її шкуру і походити в ній.» «У будинку жив злий дух. Так казали люди, але ми з Джемом ніколи його
не бачили. Вночі, коли місяць не світить, він нібито виходить і заглядає
до людей у вікна. Якщо, буває, в холодну ніч у кого примерзнуть азалії, то це
тому, що він дихнув на них.» ) |
Біла камелія (Джек позбивав усі верхівки камелій у саду місіс Дюбоз; подарунок Джеку від місіс
Дюбоз) |
Символ чистоти , гармонії , доброти , всепрощення,
мудрості, яку подарувала Джеку історія з місіс Дюбоз. ( «Намагайся для різноманітності воювати не кулаками, а
головою». «Якщо не вважаєш себе винним, нема чого вибачатися.»
«Майже всі люди хороші, коли їх врешті-решт зрозумієш.») |
Крісло – гойдалка ( у кріслі завжди сидів Аттікус Фінч, коли відпочивав після важкого дня;
Джін-Луіза Фінч завжди мріяла побачити в кріслі примару Редлі) |
Спокій ,
гармонія,самопізнання («Я думаю, що є тільки один вид людей – люди»). |
Висновки. Зорові образи створюють гармонійну картину єдності людини і суспільства.
Людина живе, спілкується , по-особливому сприймає навколишній світ, життя,
людей, вивчає закони суспільства, розмірковує над вічними проблемами – і саме
тому, в критичну хвилину свого життя, готова свідомо приймати певні рішення і
залишатися ЛЮДИНОЮ. Лі змальовує шлях
становлення людини, формування тих понять і уявлень, які визначають саму її
сутність. На світогляд дітей, на формування рис їхнього характеру впливають
поради батька, якого вони поважають, а також історії з Артуром Редлі та Томом
Робінсоном.
Коментарі
Дописати коментар