Зарубіжна література 9 клас

   20.05.2022р.

Зарубіжна література

Тема:

УПЧ. Гарпер Лі "Убити пересмішника".

Прочитати роман Г. Лі "Убити пересмішника".


Штрихи до портрета письменниці.

    Американська письменниця та публіцистка, відома завдяки її єдиному роману «Убити пересмішника».

    У школі порушувала поведінку, і тільки зустріч з викладачем англійської мови змінило її ставлення до навчання. Вона почала сама писати.

    У 1960 р. вона опублікувала роман «Убити пересмішника», який одраз став бестселером. Того ж року було продано більш ніж 30 мільйонів примірників, виданих вісімнадцятьма мовами. Роман певною мірою можна вважати автобіографічним. Батько письменниці, колишній власник і редактор газети, був юристом, а також перебував на державній службі з 1926 по 1938 рр. У дитинстві Лі була шибеником, рано почала читати. Через дорогу від будинку Лі жив відлюдником людина, яка залишав речі в дуплі дерева. Їх звідти забирали діти. Роман містить також опис судової справи, а це для Лі була сфера добре відома, оскільки вона вчилася юриспруденції, однак не закінчила навчання і втекла до Нью-Йорка, щоб стати письменницею.

    У 1961 р. роман завоював Пулітцерівську премію із літератури. Роман було екранізовано.

    Гарпер була не готова до раптової популярності й вела тихе, закрите життя.

 Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

♦ Які проблеми, на вашу думку, розкриває у своєму романі «Убити пересмішника» Гарпер Лі? (Соціальна нерівність; проблеми родини та виховання; проблема оточення, у якому ростуть діти; дискримінація; справедливість; толерантність.)

♦ Що таке, на вашу думку, толерантність? (Толерантність — це здатність без агресії сприймати думки, спосіб життя іншої людини, що відрізняються від власних.)

♦ У романі оповідь ведеться від імені дитини. Що дає така форма оповіді? (Чесний, щирий погляд на те, що відбувається.)

— Світ дорослих, де панує дискримінація, здається дітям жорстоким та бездушним. «Що ж вони зробили? Як могли?» — запитує обурений несправедливістю присяжних Джим. У свідомості дитини це те саме, що вбити маленьку беззахисну пташку, яка нікому не завдала шкоди. Так автор показує своїм читачам, що життя — це не казка, воно сповнене несправедливості та упереджень. Добро не завжди перемагає зло, однак це не означає, що слід жити проти законів совісті.

   Зорові образи і їх роль у творі.

Зорові образи

Роль зорових образів у тексті

   ( цитата)

Книги (Аттікус читає книги, Джим читав місіс Дюбоз).

Пізнання істини («Хороша книга не та, яка думає за тебе, а та, яка змушує тебе думати».

«Мужність – це коли заздалегідь знаєш, що ти програв, і все-таки берешся за справу і наперекір всьому на світі йдеш до кінця. Перемагаєш дуже рідко, але іноді все-таки перемагаєш.»)

Сніговик (чорно-білий).

 Життя дуже часто має чорно-білі кольори . Виховання, уміння боротись за свою мрію, йти до своєї мети ( «Я не зовсім собі уявляю як ти все це зробив, але від нині ,сину, можу не турбуватися про твоє майбутнє.»)

Будинок Редлі ( навіює жах : зачинені  вікна, двері, ланцюг прикутий до ліжка).

Живу людину перетворено на примару, яку усі бояться. Як засторога, самотність ,байдужість       ( «Не можна по-справжньому зрозуміти людину, поки не станеш на її точку зору. Треба влізти в її шкуру і походити в ній.»

«У будинку жив злий дух. Так казали люди, але ми з Джемом ніколи його не бачили. Вночі, коли місяць не світить, він нібито виходить і заглядає до людей у вікна. Якщо, буває, в холодну ніч у кого примерзнуть азалії, то це тому, що він дихнув на них.» )

Біла камелія (Джек позбивав усі верхівки камелій  у саду місіс Дюбоз; подарунок Джеку від місіс Дюбоз)

Символ чистоти , гармонії , доброти , всепрощення, мудрості, яку подарувала Джеку історія з місіс Дюбоз.

( «Намагайся для різноманітності воювати не кулаками, а головою».

«Якщо не вважаєш себе винним, нема чого вибачатися.»

«Майже всі люди хороші, коли їх врешті-решт зрозумієш.»)

Крісло – гойдалка ( у кріслі завжди сидів Аттікус  Фінч, коли відпочивав після важкого дня; Джін-Луіза Фінч завжди мріяла побачити в кріслі примару Редлі)

 Спокій , гармонія,самопізнання («Я думаю, що є тільки один вид людей – люди»).

 Висновки. Зорові образи створюють гармонійну картину єдності людини і суспільства. Людина живе, спілкується , по-особливому сприймає навколишній світ, життя, людей, вивчає закони суспільства, розмірковує над вічними проблемами – і саме тому, в критичну хвилину свого життя, готова свідомо приймати певні рішення і залишатися  ЛЮДИНОЮ. Лі змальовує шлях становлення людини, формування тих понять і уявлень, які визначають саму її сутність. На світогляд дітей, на формування рис їхнього характеру впливають поради батька, якого вони поважають, а також історії з Артуром Редлі та Томом Робінсоном.

 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Українська мова 7 клас

Зарубіжна література 9 клас

Зарубіжна література 6 клас