Українська мова 8 клас

  30.03.2022р.

Українська мова

Тема:

УРМ №18. Інтерв'ю в публіцистичному стилі.  

Оформити інтерв’ю в письмовому вигляді.


    Сьогодні ми ознайомимося із жанром публіцистичного стилю — інтерв’ю. Удома ви напишете інтерв’ю, а цей урок вам допоможе правильно виконати домашнє завдання.

Слово «інтерв’ю» іноземного походження. Як ви розумієте його значення? 

Робота зі словником. 

Інтерв'ю — призначене для поширення в пресі, по радіо і телебаченні бесіда у формі запитань і відповідей з якою-небудь особою.

Інтерв’ю — жанровий різновид діалогу. Основним принципом побудови інтерв’ю є діалог.

— Хто обов’язково повинен брати участь в інтерв’ю? (Журналіст, який ставить запитання, і особа, що відповідає на запитання).

— Хто може бути співрозмовником журналіста? (Політичний діяч, художник, актор, спортсмен та ін.).

    Роль кореспондента не зводиться до записування відповідей співрозмовника. Успіх інтерв’ю залежить і від підготовки журналіста до бесіди, і від уміння схилити співрозмовника до бесіди, і, що важливо, від уміння керувати бесідою.

Види інтерв’ю:

■ інформативні (головний предмет розмови — нові факти, інтерес до особистості співрозмовника гранично ослаблений);

■ експертні (цінність — у точності формулювань, думка авторитетної людини найважливіша);

■ проблемні (головний предмет обговорення — думки і їх зіставлення);

■ інтерв’ю-«знайомства», портретні (предметом є особистість співрозмовника).


Міні-проект «Інтерв’ю з письменником, творчість якого ми вивчаємо на уроках української літератури. І. К. Карпенко-Карий».

— Сьогодні ми спробуємо створити портретне інтерв’ю.

Мета: розвивати вміння писати в специфічному журналістському жанрі, дослідити факти біографії та творчий доробок І. К. Карпенка-Карого, узагальнити інформацію у вигляді статті-інтерв’ю; виховувати повагу до класиків української літератури.

Кінцевим результатом проекту має бути оформлене письмово інтерв’ю.

Матеріали і ресурси: комп’ютер; підручник з української літератури.

Робота над проектом.

Іван Карпенко-Карий — найвизначніша постать в українській драматургії. Талановитий драматург-новатор збагатив нашу літературу творами різноманітних жанрів — соціально-побутовою і соціально-психологічною драмою, соціальною комедією характерів, історичною драмою. Своєю акторською майстерністю, зокрема природженим умінням передати найсуттєвіше у психологічно вмотивованій поведінці особистості, він вніс вагомий вклад у розвиток українського театру.

Орієнтовні запитання до І. К. Карпенка-Карого:

1. Скажіть, будь ласка, чому Ви обрали собі саме такий псевдонім?

2. Хто з Ваших родичів також пробував свої сили на сцені?

3. Чи не могли б Ви детальніше пояснити, як обирали собі псевдоніми Ваші рідні брати і сестра?

4. Що Ви можете розповісти про свій арешт у Ростові-на-Дону?

5. Як Ви розцінюєте умови, у яких відбувалося становлення національного театру?

6. Назвіть своїх однодумців-драматургів, які створювали п’єси для молодого українського театру.

Як закінчити інтерв’ю? Як правило, журналіст просить співрозмовника розповісти про свої плани на майбутнє, висловлює добрі побажання, дякує за бесіду.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Зарубіжна література 9 клас

Українська мова 7 клас

Зарубіжна література 9 клас