Зарубіжна література 8 клас

   03.02.2022р.

Зарубіжна література 

Тема: Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь. "Ромео і Джульєтта" в мистецтві.

Написати листа до Ромео і Джульєтти від молоді ХХІ століття.

Виконані завдання надсилати на електронну скриньку  vichastameri@gmail.com або написати в зошиті.


 Сьогодні у нас завершальна розмова про безсмертну трагедію «Ромео і Джульєтта» видатного англійського драматурга-гуманіста Вільяма Шекспіра. Головне завдання - з’‎ясувати гуманістичну цінність твору та дослідити його художнє відлуння у різних видах мистецтва, головний акцент зробимо на екранізаціях «Ромео і Джульєтти».

«Хронологія трагедії В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» від першоджерел до театральних постановок і кіноверсій»

1554 рік - Італієць Матео Банделло пише новелу про Ромео і Джульєтту

1559 рік - Поява французького перекладу новели Матео Банделло (італійського письменника)

1562 рік - Англійський поет Артур Брук створює поему «Трагічна історія Ромеса і Джульєтти»

1592 рік - В. Шекспір створює п'єсу «Ромео і Джульєтта»

1679 рік - Томас Отуей пише «Історію й падіння Каюса Маріуса» на сюжет «Ромео і Джульєтти» (дія відбувається за античних часів і завершується щасливо).

Відлуння трагедії В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» в музиці, образотворчому мистецтві й у скульптурі»

Вид 

мистецтва

Автор

Назва твору

Час 

створення

Музика

В. Белліні

Опера «Капулетті й Монтеккі»

1830 рік

Г. Берліоз

Драматична симфонія «Ромео і Джульєтта»

1839 рік

Ш. Гуно

Опера «Ромео і Джульєтта»

1867рік

П. Чайковський

Увертюра-фантазія «Ромео і Джульєтта»

Кінець XIX століття

С. Прокоф’‎єв

Балет «Ромео і Джульєтта»

1936рік

Леонард Бернстайн

Музика до «Вестсайдської історії»

1961 рік

Ніно Рота

Музика до фільму Франко Дзеффіреллі «Ромео і Джульєтта»

1968 рік

Абель Коженьовський

Музика до фільму Карло Карлея «Ромео і Джульєтта»

2013 рік

Живопис та скульптура

Д. Шмаринов

Ілюстрації до трагедії «Ромео і Джульєтта»

XX ст.

 

С. Бродський

Графічні ілюстрації до трагедії «Ромео і Джульєтта»

XX ст.

 

О. Естер

Ескізи костюмів до п’‎єси «Ромео і Джульєтта»

 
 

П. Вільямс

Ескізи декорацій до п’‎єси

 
 

О. Роден

Скульптурна група Рромео і Джульєтта»

 
 

Джалі

Картина «Ромео і Джульєтта»

 
 

Філіп X. Кальдерон

Картина «Джульєтта»

 
 

Френк Діксі

Картина «Ромео і Джульєтта»

 
 

Бруно Вепхвадзе

Картина «Джульєтта»

 
 

Джон Уільям Уотерхаус

Картина «Джульєтта»

 
 

Джефрі Барсон

Картина «Джульєтта»

 
 

Джон Гілберт

Картина «Ромео, Джульєтта і ненець Лоренцо», «Мати і няня вмовляють Джульєтту вийти заміж за Паріса»

 
 

Артур Рекхем

Картина «Ромео, Джульєтта і ненець Лоренцо»

 
 

Джон Опі

Картина «Удавана смерть Джульєтти»

 
 

Джон П. С. Стенфоп

Картина «Ромео і Джульєтта»

 
 

Джеймс Норскот

Картина «Ромео і Джульєтта»

 
 

Джеймс Бертран

Картина «Ромео і Джульєтта»

 
 

Фредерік Лейтон

Картина «Примирення Монтеккі й Капулетті»

 

Деякі пояснення з історії музики

(Серед музичних творів на тему «Ромео і Джульєтти» Вільяма Шекспіра - опери, драматичні симфонії, увертюри-фантазії і, нарешті, балет. У чому ж секрет? За твердженнями мистецтвознавців, Шекспір - митець синтетичний, «його драматургія багата на дуже виразні зовнішні дії». Як показало ще німе кіно, глядачі розуміють Шекспіра й без тексту, лише за допомогою міміки й жестів. Тому в історії мистецтва абсолютно логічною була поява у 1936 році балету Сергія Прокоф’‎єва «Ромео і Джульєтта», який став ще одним шедевром у мистецькому відлунні трагедії Шекспіра. Сергій Прокоф’‎єв був композитором - новатором, шукав нових засобів вираження. Якщо у Шекспіра ми бачимо буяння палких і бурхливих пристрастей, то Прокоф’‎єв - лірик. Його музика спокійна, скромна, сором’‎язлива. Чиста, піднесена, така, яку композитор протиставляє усьому потворному в житті. Але обох митців зближує свобода, використання яскравих образів і барв, розуміння трагедії як єдності протилежних драматичних планів. Балет Прокоф’‎єва не відразу був прийнятий публікою, іншими митцями та критиками. У 1936 році хореограф Лавровський поставив балет у ленінградському театрі. Першою виконавицею ролі Джульєтти на балетній сцені стала видатна балерина Галина Уланова. Її називали «душею Шекспіра». Вона зуміла показати у зримих образах тремтіння, трепет душі й свіжість поезії Шекспіра, його глибокий психологізм, людські пристрасті, мудрість, гармонію почуттів. Прокоф’‎єву вдалося через танець створити унікальні портрети героїв, розгадати глибину їхніх характерів. Тому замість простих танцювальних ритмів перед слухачем-глядачем постає складний, мінливий малюнок. Прокоф’‎єв винайшов синкопу (від грец. sуnсоре - «скорочення», зміщення акценту із сильної долі на слабку), яка й дає можливість відобразити різноманітність життя.

Деякі пояснення з історії живопису.

  Найвідомішими ілюстраторами трагедії Вільяма Шекспіра «Ромео і Джульєтта» є Дмитро Шмарінов і Сава Бродський. З тексту п’‎єс читач отримує уявлення про портрети головних героїв у загальних рисах. Ілюстрації Сави Бродського висвітлюють загальну конструкцію постановки. Простір ілюстрації посилюється глибокими чіткими рисами і ритмами насиченої архітектури італійського Ренесансу. Бродський пояснював: «Мені здається, що, на відміну від інших творів Шекспіра, п’‎єса «Ромео і Джульєтта» дуже симетрична. Дивіться: дві сім’‎ї, двоє закоханих, дві пристрасті, дві смерті. У графічному зображенні я намагався передати цю симетрію. Я відчував себе театральним режисером - я намагався зобразити героїв так, як їх бачить публіка - усіх разом, але хтось один виступає на перший план, опиняючись у світлі прожектора. Тож це скоріше театральні ескізи, ніж книжкові ілюстрації».

  Цикл ілюстрацій Дмитра Шмарінова відтворює всі події п’‎єси - від початку до кінця. Шмарінов ретельно знайомився з шекспірівською добою, відтак на його малюнках постало справжнє середньовіччя - у костюмах, інтер’‎єрах... Та й образи Ромео і Джульєтти відповідають уявленню про них багатьох читачів світу.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Зарубіжна література 9 клас

Українська мова 7 клас

Зарубіжна література 9 клас