Зарубіжна література 9 клас

   29.03

Зарубіжна література

Тема:

Нові тенденції в драматургії кінця ХІХ - початку ХХ ст. "Стара" і "нова" драма.

Опрацювати конспект, підготувати повідомлення про життя і творчість Г. Ібсена.

НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ У ДРАМАТУРГІЇ КІНЦЯ XIX — ПОЧАТКУ XX СТ. 

Історія драматичного мистецтва — це історія бунту та реакції, де нові форми кидають виклик старим, а старі, відповідно, стають основою для нових.

XIX століття — це століття реалізму. У кінці століття реалісти прийшли і в мистецтво драми. З’‎явилися нові герої, які протистоять не один одному, а ворожій дійсності.

На межі століть відбулася справжня революція в театрі й системі драматичних жанрів. Великі ідейні завдання та невтомні художні шукання, які нова драматургія покладала на себе, повернули сценічному мистецтву кінця XIX — початку XX століть впливовість і популярність у широкої публіки. Театральне мистецтво збагатилося такою оригінальною художньою формою, як «нова драма».

Відлуння «нової драми» відчувається у драматургічних творах всього XX століття.

Головні особливості «нової драми», які відрізняють її від «старої» або драматургічних творів попередніх епох — античної драми, шекспірівського театру, класицистичних творів, «добре скроєної драми»:

ОСОБЛИВОСТІ «НОВОЇ ДРАМИ»

«Стара» драма

«Нова» драма

У старому театрі йшлося про окрему трагедію в житті певної людини

У новому театрі йдеться про загальну трагедію особистості та людства

Актори наслідували реальне життя, достовірно зображали дійсність

Актори відтворюють загальну атмосферу, прагнучи показати внутрішні суперечності особистості, її духовні шукання

Головним рушієм сюжету була зовнішня інтрига, дії, вчинки дійових осіб

Рушієм сюжету стали психологічні колізії, зіткнення ідей, моральних поглядів і позицій дійових осіб

Твори мали конкретний зміст, точне відображення певних подій

Для творів характерні умовність та узагальнюючий смисл, своєрідна метафора життя особистості (особливо внутрішнього) та світу

Глядач спостерігав за дією та переживав за дійових осіб

Глядач переживає й мислить разом з дійовими особами

Герої поділялися на позитивних і негативних, головних і другорядних

Всі герої однаково важливі, позбавлені однозначних характеристик, кожен по-своєму потрібний для розуміння ідеї твору

Властиві пафос дії, активна боротьба

Властиві пафос роздумів, дискусії, пошуку істини

Використовувалися традиційні засоби естетики (залучаючи здобутки реалізму і натуралізму)

Оновлення традиційних засобів естетики, використання, крім реалізму, засобів символізму, неоромантизму, імпресіонізму, експресіонізму, сюрреалізму

Відзначалася традиційністю жанрів, художніх явищ

Відзначалася розмаїттям художніх явищ, особистісним баченням драматургів

«Нова драма» — це складне й цікаве явище драматургії межі століть. Біля витоків «нової драми» стояли норвежці Генрік Ібсен і Кнут Гамсун, швед Август Стріндберг, німець Герхарт Гауптман, росіянин Антон Чехов, бельгієць Моріс Метерлінк, ірландець Бернард Шоу, котрі започаткували докорінну перебудову одного з найдавніших родів літератури.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Зарубіжна література 9 клас

Українська мова 7 клас

Зарубіжна література 9 клас