Українська література 7 клас
31.01
Українська література
Тема:
Марина Павленко. "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських". Коротко про письменницю. Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.
Уміти розповідати про М. Павленко; знати зміст повісті-казки "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських" (1-21 розділи), переказувати їх, коментувати основні епізоди, виловлювати щодо прочитаного власну думку.
Марина Степанівна Павленко народилася 30 березня 1973 року в с. Старичах Яворівського району Львівської області. Батьки письменниці — учителі. Ще маленькою переїздить із родиною на Черкащину. Закінчує школу, вступає до Уманського педагогічного інституту. Після навчання кілька років працює у приватній гімназії вчителем початкових класів. Зараз викладає на кафедрі української літератури та народознавства Уманського педагогічного університету ім. П. Тичини. Виховує двох доньок — Ольгу та Оксану.
Марина Павленко — цікава багатогранна особистість. Вона пише поетичні та прозові твори. Починає друкуватися з 1990 року. Переможниця багатьох літературних конкурсів, має багато публікацій у періодичній пресі. Автор багатьох цікавих книг для дітей, наприклад, збірка поезій «Бузкові зошити». (1997); книги прози «Домовичок із палітрою». (2007), «Русалонька із 7-В». «Миколчині історії». (2008) і багато інших цікавих творів.
Робота з літературознавчим словничком.
Повість-казка - це досить великий розповідний сюжетний твір про реальні та вигадані й фантастичні події.
Одним з досить цікавих жанрів дитячої літератури, адресованих дітям старшого віку (9-15 років), є повість-казка. Повість-казка на прикладі вигаданих ситуацій пропонує дітям розбиратися в стосунках людей, вчитися відрізняти погане від хорошого, оцінювати вчинки персонажів. Повість-казка створює вигадані світи, але при цьому дає можливість дитині знайомитися зі світом реальним, його правилами та особливостями.
Сюжети повісті-казки найчастіше розвиваються у двох вимірах — реальному й фантастичному. Але фантастичний світ завжди дає можливість дитині почерпнути якусь інформацію про реальний — або обидва виміри протиставлені й це дозволяє звернути увагу дитини на ті або інші особливості, або ж вигаданий світ живе за законами реального, але просто з деякими своїми особливостями, які в загальному не принципові й припускають виховання в дитини здібностей до адаптації в соціумі та світі.
Коментарі
Дописати коментар