Зарубіжна література 5 клас
01.04
Зарубіжна література
Тема:
Марина Іванівна Цвєтаєва "Книга в червоній палітурці". Образ ліричної героїні, яка любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.
Літературний диктант. (Написати в зошитах).
1. Яке саме найбільше захоплення було у Марини Цвєтаєвої?
2. У скільки років Марина почала писати вірші?
3.Яка рослина є символом творчості поетеси?
4. Ким мала стати за бажанням матері Марина?
5. Як звали сестру, з якою зростала Марина?
6. Який російський поет посідав особливе місце у житті поетеси?
7. В якому вірші Марина Цвєтаєва пише про своє захоплення в дитинстві читати книги?
8. Які книги любила читати в ранньому дитинстві Марина?
9. Яка назва першої книги Марини Цвєтаєвої?
10. Скільки відомо музично-поетичних творів на вірші Марини Цвєтаєвої?
11. Музику яких відомих композиторів виконувала мати М. Цвєтаєвої?
12. Хто перший оцінив вірші Марини Цвєтаєвої?
Підготуватися до контрольної роботи.
Лірична героїня – це друге ліричне «Я» поетеси. Проте лірична героїня не ототожнюється з поетесою, з її душевним станом, а живе своїм життям, у новій художній дійсності.
Характеристика ліричної героїні за строфами вірша
І строфа. З самих перших рядків вірша ми дізнаємося, що дитинство ліричної героїні було для неї справжнім раєм, тому що саме тоді вона отримала найвище блаженство та насолоду, справжнє щастя – можливість читати книги. Книги є найвірнішими її друзями. Незважаючи на те, що вони мають затерту червону палітурку(адже їх не один раз тримали в руках і не один раз перечитували), для ліричної героїні вони надзвичайно цікаві.
ІІ строфа. Як тільки дули вивчені уроки, лірична героїня швидко сідала читати. Із короткого діалогу з матір`ю ми дізнаємось про те, що мати спокійно і суворо нагадувала дівчині, що вже пізно і треба відпочити від читання. Проте героїня просить матір дати їй ще трохи часу на читання, адже їй ще треба прочитати всього лише 10 стрічок. Та на щастя дівчинки матір часто забувала про те, що наказувала.
ІІІ строфа. І лірична героїня часто допізна читала книги, незважаючи на заборону. Чому ж мати часто забувала? Мабуть тому, що і сама була чимось дуже захоплена. Вона виконувала надзвичайно чарівні музичні твори композиторів: Грига, Шумана, Кюї. Ця чудова музика створювала в домі ліричної героїні атмосферу затишку, того дитячого раю, в якому вона могла спокійно поринути в цей надзвичайно цікавий світ книг.
IV строфа. Лірична героїня з захопленням читає книгу Матка Твена «Пригоди Тома Сойєра»,переживає разом з головним героєм твору – хлопчиком Томом його небезпечні вилазки, його зустріч з індіанцем Джо та його перше кохання до дівчини Беккі.
V строфа. Вона знайомиться з іншим героєм – Геком Фіном і дізнається про те, що його намагається виховувати праведна тітка – вдова Дуглас. Та хлопчина тікає від неї у пошуках пригод і ховається у бочку з-під цукру, як Діоген.
VI строфа. Надзвичайно цікаві враження ліричної героїні і від прочитаної книги «Принц і Жебрак». Вона переживає разом з героями твору ті життєві зміни і події, які з ними відбуваються. Особливо її вражає, як Принц водночас став жебраком і що з ним відбувається у світі бідних.
VII строфа. Залишивши на мить своїх героїв, лірична героїня поринає у світ своїх почуттів. Проте швидко знову бажає читати книги.
VIII строфа. І для ліричної героїні знову настає золота пора. Золотими вона називає і імена своїх найулюбленіших героїв: Гека Фіна, Тома Сойєра, Принца, Жебрака, тому що вони є найкращими її ідеалами, героями сміливими та чистими серцями.
Коментарі
Дописати коментар