Українська література 7 клас

   17.02

Українська література

Тема:

Ліна Костенко. "Дощ полив...". Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях.

Уміти розповідати про письменницю; виразно читати вірш "Дощ полив...", аналізувати його, висловлювати власну думку.

    Розповідь про Л. Костенко
ЛІНА ВАСИЛІВНА КОСТЕНКО народилася в 1930 році у містечку Ржищеві на Київщині в учительській сім’ї. Батьки майбутньої поетеси були людьми високоосвіченими, порядними. Батько знав дванадцять мов, добре орієнтувався у всіх навчальних предметах і викладав їх у школі. Коли дівчинці минуло шість років, сім’я переїхала до Києва. Тут ще зовсім дитиною застала її війна. «Я писала мало не осколком великі букви щойно з букваря…», — скаже поетеса про ті тяжкі роки. У Києві Ліна закінчила середню школу, вчилася у Київському педагогічному інституті. У п’ятдесятих роках із відзнакою закінчила Московський літературний інститут ім. О. М. Горького.
Писати вірші Л. Костенко почала з дитинства, друкувати — з шістнадцяти літ. Перша збірка «Проміння землі» вийшла у 1957 році, через рік — «Вітрила», у 1961 році — «Мандрівки серця». Потім з’явилися книги поезій «Над берегами вічної ріки», «Неповторність», «Сад нетанучих скульптур».
На своєму літературному шляху довелося Ліні Костенко пережити майже п’ятнадцятилітнє невизнання її як митця. Це був сумний період як у житті письменниці, так і в історії української літератури взагалі. Але й тоді вона писала…

Опрацювання поезії Л. Костенко «Дощ полив…»
-Тема: зображення змін у природі внаслідок дощу, який її оновив і омолодив.
– Ідея: уславлення дощу як життєдайної, цілющої сили.
-Основна думка: необхідність дощу як головної умови для розвитку природи.

Художні засоби «Дощ полив…» 

 • Метафори: «дощ полив», «струшується сад», «розсипана квасолька доганяє», «все блищить», дідок блискавки визбирує в траві.

 • Порівняння: «струшується сад, як парасолька»; сад як парасолька.

 • Епітети: «порожній шлях», «мокрі ниви», день полив’яний, дідок старесенький кропив’яний 

Віршовий розмір – хорей

Треба володіти великою фантазією та художньою майстерністю, щоб дощ заблищав новими, полив’яними барвами, щоб побачити, як «дідок кропив’яний» визбирує блискавки в траві, а череда корів удалині здалася розсипаною квасолькою. Прекрасна пейзажна картина Л. Костенко допомагає по-новому побачити звичайні речі, відчути красу кожного дня, навіть дощового.


Джерело: https://dovidka.biz.ua/lina-kostenko-doshh-poliv-analiz/

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Зарубіжна література 9 клас

Українська мова 7 клас

Зарубіжна література 9 клас