Українська література 7 клас

   15.02

Українська література

Тема:

ЛРК №3. Б. Лепкий. Коротко про письменника. "Цвіт щастя". Головна думка, провідні мотиви. Виразне читання творів Б. Лепкого.

Уміти розповідати  про письменника, знати зміст прочитаного твору.

1. Опрацювання твору Б. Лепкого “Цвіт щастя”

1.1. Виразне і вдумливе читання цікавих епізодів твору, переказування їх змісту.

1.2. Тема: прагнення хлопчика знайти квітку щастя.

1.3. Ідея: возвеличення цілеспрямованості, наполегливості, бажання бути щасливим.

1.4. Основна думка: щастя так не дається, воно у боротьбі дістається.

1.5. Жанр: новела з елементами фантастики.

(Новела (італ. novella – новина) – невеличкий епічний твір (розповідь, оповідання), характерними ознаками якого є незвичайна й несподівана розв’язка; героїв небагато, увага зосереджена на розкритті переживань і настроїв дійових осіб.)

1.6. Композиція.

Експозиція: розповідь матері своєму синові про щастя і долю людську.

Зав’язка: бажання хлопця знайти цвіт щастя.

Розвиток дії: вранці рано хлопчик намагається потрапити на інший берег ставка.

Кульмінація: хвороба хлопчика.

Розв’язка: продовження вже дорослого хлопчика пошуків квітки щастя.

1.7. Сюжет.

Малий хлопчик поцікавився у мами про смисл слів “щастя”, “доля”, які він часто чув у мові дорослих. Мати розповіла сину про чарівний цвіт щастя. Саме цього цвіту хлоп’я вирішило дістати. Тому він, дочекавшись коли мати заснула, пішов до ставка. Хлопець зайшов у воду і ніби відчув, як його несе хвиля. “Вже він по груди пірнув у глибоку воду, вже лиш головку видно, лиш руки, лиш волосся сплило…” Незабаром хлопець опиняється вдома, біля його ліжка сидів лікар. Хворий хлопець марив квіткою щастя. Багато часу минуло. Маленький кучерявий хлопець виріс і пізнав усі квіти на світі. І хоча він знає, що немає справжньої квітки щастя, але не припиняє її пошуки.

1.8. Обговорення змісту твору за питаннями:

– Що відповіла мати синові, коли той спитав у неї про смисл слів “щастя”, “доля”?

– Про який цвіт почув хлопець від матері і зацікавився ним?

– Для чого мати сину “провела молитву” перед сном?

– Чому квітка щастя у творі названа райською?

– Опишіть красу місячної ночі. Як про це зазначено у творі?

– Які художні засоби використав письменник, описуючи став?

– Чому, на думку хлопчика, люди не могли нарвати квітів щастя?

– Чи прокидалися ви будь-коли вранці-рано? Чи спостерігали за змінами, які відбуваються в природі зі сходом сонця?

– З якою промовою вода звернулася до хлопця?

– Як хлопець здійснив уявну подорож по воді?

– Які зміни відбулися в хлопці, коли той став дорослим?

– Як вже дорослий хлопець ставився до пошуків квітки щастя?

1.9. Характеристика образу хлопчика.

1.9.1. Цитатна характеристика героя.

1.9.2. Орієнтовний план до характеристики образу хлопчика.

1) Хлопчик, який шукає квітку-щастя.

2) Портрет і зовнішність героя.

3) Риси характеру хлопчика:

А) допитливий; б) цілеспрямований; в) наполегливий; г) здатний до глибоких почуттів і співпереживань; д) мрійник і фантазер.

4) Сприйняття квітки-щастя хлопчика вже дорослим.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Зарубіжна література 9 клас

Українська мова 7 клас

Зарубіжна література 9 клас