Українська література 7 клас
21.01
Українська література
Тема:
Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь).
Знати зміст повісті Г. Тютюнника "Климко" (ІІІ-ІV розділи), уміти виділяти ключові епізоди, переказувати їх, виділяти художні деталі, пояснювати їхню роль.
Добро і зло у повісті Григора Тютюнника «Климко".
ЗЛО | ДОБРО |
- війна, розруха; - люди залишалися без даху над головою,без одягу,продуктів харчування; - їх відправляють у неволю; - вони зазнають принижень; - дехто зраджує батьківщину,дехто намагається нажитися на людському горі; - безневинна смерть. | - люди не втрачають віру в перемогу справедливості; - допомагають один одному,здатні до співчуття, до самопожертви; - добрі, привітні; - поріднилися через спільну біду; - чутливі до краси. |
Система людських взаємин у повісті Григора Тютюнника «Климко» Усі ми розуміємо, що які б ситуації у житті людини не траплялися, потрібно підійти до неї обдумано, виважено, роздумливо, зберігаючи при цьому свою власну позицію, порядність, людяність, доброту. Турботу за іншу людину.
Недарма і Творець заповідав нам любити і шанувати своїх батьків, любити свого ближнього, як самого себе.
Як же ж ці дорогоцінні людські якості. Доброта, чуйність, турбота за іншу людину, самовідданість розкрито Г.Тютюнником у повісті «Климко». Ці високі моральні людські якості розкрито у системі людських взаємин, які можна схематично зобразити у вигляді потягу.
Доброта Чуйність Турбота Милосердя | 1. Климко і д. Кирило | 2. Климко і т. Мотя | 3. Климко і Зульфат | 4. Климко І Н.М. | 5. Климко і дівчина |
Головний герой виявляє непереборну готовність дійти до заповідної мети, терпляче зносячи важкі випробування.
Г. Тютюнник втілив в цьому творі свій ідеал людини у маленькій сирітській душі. Климко носив стільки доброти, милосердя, співчуття до знедолених і стражденних. Він не боявся в 11 років вирушити в далеку дорогу по сіль. Цей маленький лицар ризикував власним життям, щоб врятувати близьку йому людину. Вразлива від природи, ніжна душа хлопчика стає ще чутливішою від пережитих подій у дитинстві і ще з малих літ він почувається самотнім, ніким не захищеним мандрівником.
«Продовж думку» (рефлексія)
- Мені найбільше сподобався (вказати розділ повісті)….., тому що……
- Чому б я хотів(ла) мати такого друга, як Климко…..
- А якщо б доля героя склалася інакше, то….
Усе своє коротке життя Климко більше піклувався про інших, ніж про себе. Утративши єдину рідну людину, Климко не може опанувати себе, аж поки не виникла потреба опікуватися долею своєї вчительки. Доля немов винагородила хлопчика за високе благородство помислів і вчинків. Але зла було так багато, що воно не дало маленькому добро творцеві лишитися живим. Війна полонила всіх у свої обіймах….
Ця повість страшна своєю правдою про війну і красивою правдою про благородних людей.
Коментарі
Дописати коментар